۱۳۹۰ آذر ۱, سه‌شنبه

رضا پهلوی و دیدگاهش نسبت به نقض حقوق بشر قبل از انقلاب


رضا پهلوی :نقض حقوق بشری که  (( در زندان )) اتفاق افتاد را کسی‌ انکار نمیکند و برایم نه تنها خلاف قانون بلکه کاری غیرِ انسانی‌ است.قادر به توجیه و پذیرش آن نیستم .این موضوع برایم بسیار دردناک است چرا که نهایتاً پدرم مسئولِ آن شناخته میشود.

پدرم نمیتوانست از همه جزییات با خبر باشد ،امّا اگر او می‌دانست ،چرا اقدامی نکرد؟او برخی‌ کار‌های افراطی را محکوم کرد اما این کافی‌ نبود.

پرسش‌های زیادی در ذهن داشتم که مایل بودم با او در میان بگذارم ،وقتی‌ پدرم فوت کرد، فقط بیست سال داشتم و این پرسش‌ها برای همیشه بی‌ پاسخ ماندند.

زمان انتخاب ، ص۲۳

۳ نظر:

  1. بانوی گرامی شما چطور شد از تمام کتاب شاهزاده این قسمت را انتخاب نمودید؟

    پاسخحذف
  2. نخست اینکه کدوم شاهزاده؟ چه کسی او را برگزیده ؟ این همان رضا پهلوی انگیسی و آمریکایی نیست که دست همکاری و همبستگی بسوی دشمنان ایران، موسوی و کروبی و رجوی و کمونیست ها و توده ی های چپ و راست روسی دراز کرده ؟ این پرسشی است که هر ایرانی باید پاسخ آنرا به راستی و درستی بداند. آیا چنین است یا نه ؟ بجای دشنام و بدگویی و برچسب، به راستگویی پاسخ بدهید ؟ ما را با دشمنان ایران و ایرانی و آدمکشان حزب الهی و ساواکی نه تنها پیوند و گفتگویی نیست چه بسا که گام به گام نبردی است در به آگاهی رساندن و هشدار دادن به ایرانیان. تا در چنگال دروغ و فریب و سودجویی و پستی و مزدوری، شیخ و شاه خود پرست و بت پرست و بیگانه پرست،،، گرفتار نگردند. اگر گمان کنیم که در ایران امروز شاید کوچکتری امیدی و زمانی و جایی ( فرصتی ) برای بر تخت نشستن حاجی زاده رضا پهلوی می بود، دیروز بود دیروز، زیرا همین که دست همبستگی و همکاری به سوی آدمکشان موسوی و کروبی دراز کرده" خود " دشنام و پشت کردن به آرمان ایرانیان و دل سوختگان آزاده است. آزاد سازی ایران با موسوی و کروبی و رضا پهلوی ؟ به به چه آشی ؟ چه کاسه ای ؟ رضا پهلوی آیا چه پاسخی نه به همه ایرانیان،چه بسا به هواداران اسلام ستیز خودش دارد ؟ آیا نمی داند که با این سیاست آخوند پرستی، گرفته از پدر مکه رفته، دوستداران همیشگی پهلوی ها را بسیار رنجانده است و دل سرد کرده است ؟ " دست یکی خونی - دست دیگری پولی" راه یکی گدایی - راه دیگری سود جویی " یکی با نا برابری " یکی با نامردمی" نه اسلام - نه قرآن - جاوید نام ایران - " بابک پرسا "

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بابک عزیز :

      نخست : مگر من در متن گفته‌ام شاهزاده که شما ایراد از این کلمه گرفته اید ؟

      دوم : برای آزادی میهن ، فضای باز سیاسی به همکاری تمام احزاب سیاسی نیاز است ، اگر قرار باشد باز حزبی را حذف کنیم که دوباره به دیکتاتوری منتهی‌ خواهیم شد

      رضا پهلوی یک سکولار است و مدافع حقوق بشر ، حقوق بشر نیز گزینشی نیست ،سپاس از نظرتان .... پاینده ایران،

      حذف