۱۳۹۲ مهر ۲۶, جمعه

چند سخن دوستانه با بانو نعیمه اشراقی




با سلام،
چند روزیست که باز در صدر اخبار هستید و توجه منفی‌ زیادی به سمتِ شماست، احتمالا باز هم از این قضیه دلگیر و یا شاید حتا متعجب باشید.

نعیمه بانو، از دورو بریهایِ خودتان که بگذرید ... نام پدر بزرگ شما برایِ اکثر ایرانیان به جز بدبختی  و ذلّت یاد آور مورد دیگری نیست...اگر تردید دارید چرا، در اینترنت ایران قبل از انقلاب را جستجو کنید تا ببینید تمام تلاش ها، تحول و مسیری که از زمان رضا شاه بزرگ آغاز شده بود و بعد توسط شاه فقید ادامه یافت چطور با آمدن پدر بزرگ شما، نابود شد ، نسلی که در حال تربیت بود ۶ ماهه بیرون کشیدند و تمام اعتبار و سرمایه ایران را نیز به همراهش از بین بردند. 

با آمدن پدر بزرگ شما، طوفانی از حوادث نابود کننده یکی‌ پس از دیگری ایران را فرا گرفت و هر کدام از شیر مردان ایران چه در خارج چه  در داخل کشور که خواست تلاشی برایِ ایران انجام دهد  به بدترین نحوی او را کشتند و سلاخی کردند، باقی مردان این سرزمین نیز در همان جنگ اجتناب پذیر از بین رفتند...و نسلی که امروز تربیت یافته انقلاب اسلامی پدر بزرگ  شماست, گم شده در میان باور‌هایِ ضدّ و نقیض و بی‌ رمق  زیر فشار شرایط طاقت فرسایِ ایران امروز.

نعیمه بانو، میدانم شما تقصیری ندارید و تمام این را از آن جهت گفتم که تمام درد و عمق این زخم دیرینه‌ مردم را حس کنید و دلیل این بار نفرتی که ناخودآگاه متوجه شماست را بدانید.


نعیمه بانو از دیگر پست‌هایِ صفحه فیس بوکی شما(که متاسف شدم آن را از بین بردید) ، عکس‌هایِ دختر شما  و مصاحبه دیگر اعضایِ خانواده شما با نشریات احساس می‌کنم خودتان نیز با شرایط ایران امروز موافق نیستید.

نعیمه بانو، آینده با گذشته میتواند برابر نباشد. اگر از این بار منفی‌ که امروز متوجه شماست، اگر از شرایط امروز مردم ناراحت هستید، برایشان کاری انجام دهید. تلاش کنید کمی‌ از این فشار سیستمِ ایجاد شده توسط پدر بزرگ شما بر مردم کم شود، تنها در آن صورت است که از بار منفی‌ متوجه شما کاسته خواهد شد،  شما یک زن هستید و احتمالا اولین (شاید تنها ترین) موردی که آن را به خوبی‌ حس کرده اید همین حجاب اجباریست برایِ برداشته شدنش عملا کاری انجام دهید، مطمئناً شما به کمک دیگر اعضایِ خانواده خواهید توانست قدم بزرگی‌ در این راه بردارید.


در پایان چندین عکس خدمت شما برایِ حس کردن تفاوت بین ایران قبل و بعد از انقلاب 


اینجا ایران سال ۱۳۴۹ است، حتا ما مدارس قاطی داشتیم،

و نتیجه نسلی که از کودکی با جنس مخالف بزرگ شده بود، جنس مخالف و ارتباط سالم با او برایش  یک تابو نبود، عادی و بسیار معمولی‌ بود، میتوانید از دخترتان  که در کاناداست این مورد  را بپرسید.البته منظورم از این عکس ایجاد مدارس  قاطی به دست شما نیست. بلکه اشتباه بودن فرضیه جدا سازی زن و مرد و حجاب و مصونیت و این صحبت هاست.
عکسی‌ از دانشجویان دهه ۵۰ (به سادگی‌ موها، چهره‌ها و راحت بودنشان نگاه کنید)



دختران آموزشگاه عالی‌ آبادان را نگاه کنید، چهره‌هایِ شادشان را ببینید. ایران شاد بود آن زمان ( دهه ۴۰)


زنان راحت و آزاد می‌توانستند ورزش کنند

و شادمانه برایِ ایران افتخار بیافرینند








و اما
 آنچه که انقلاب اسلامی بر سر زنان ایران آورد:


دختر بچه ایرانی آماده است دیگران را بکشد !
به چهره غم زده ‌اش نگاه کنید 



پدران و همسرانی که به جبهه رفتند 


و دیگر باز نگشتند 

مادرانی که داغ دیدند

و همسرانی‌ که زیر خاک رفتند.


انقلابی که به جز فقر و گریه و کشتار حاصلی برایِ ایران نداشت


فقر و فشاری  که خشونت را به امن‌ترین رکن جامعه سوق داد

سیستمی‌ که خرافات و رفتار‌هایِ جنون آمیز را تشویق می‌کند






و از آن سوئِ فشار و رفتاری غیر انسانی‌ با جامعه


گویی ایرانیان را در خانه خودشان به اسارت گرفته اند



حتا اگر با تمام سختی‌ها و محدودیت‌ها به موفقیتی دست یابند باز هم همین سیستم جلویشان می‌‌ایستد.

ایران جهنم شده است، 
تا به آن حد که عده‌ای با کودکانشان بر تخته پاره‌هایی‌ مینشینند بلکه این عمر کوتاه را بتوانند اندکی‌ زندگی‌ کنند


حتا با پذیرش ریسک از دست دادن جان عزیزانشان



ما بار‌ها تلاش کردیم... بگوییم ...  حاصل انقلاب اسلامی جمهوری جنون و جهل و جنایت است ...، اما فقط ....داغ دیدیم ... بهترین نخبه‌هایمان زیر خاک رفتند



به زیبارویانمان  بارها بی‌ رحمانه  تجاوز شد، به قتل رسیدند و مادران نگون بختی  که جرات نداشتند دم زنند



و ..... حکایت درد ها  بی‌ پایان است...




نعیمه بانو، بدانید نام خمینی یاد آور تمام این رنج هاست..اگر وجدانی هست ... بخاطر آورید .. آینده میتواند با گذشته متفاوت باشد.







منابع:
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11

۲۲ نظر:

  1. آخر برادر من تصاویر آمادگی زنها برای دفاع از کشور خود را اینجا گذاشته ای که چه؟ مگر خمینی به صدام گفت به ایران حمله کند؟
    مگر همان شاه فقید شما نبود که چندین بار با عراق جنگید و حتی به خاک عراق تجاوز کرد (درگیری های منطقه کردستان قبل از انقلاب) و در نتیجه وقتی خمینی انقلاب کرد صدام فرصت را غنیمت دید گندی را شاه فقید شما زده بود جبران کند؟! این بلای جنگ را شاه شما برای ایران مقدمه چینی کرد نه خمینی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. جنگ در همان هفته اول می‌توانست تمام شود. بار‌ها عراق حاضر شد بدون قید و شرط به مرز‌هایِ نخست باز گردد فقط این حاکمان ایران بودند که نپذیرفتند !! که راه قدس از کربلا می‌گذرد !! هفته اول کجا ۸ سال کجا ؟؟!!


      متاسفانه واقعیت‌هایِ جنگ گفته نشده و فقط گاه گاهی‌ کمی‌ از آن درز می‌کند :
      http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2013/09/130922_l39_iran-iraq_war_yaghoobi.shtml

      حذف
    2. Khafe sho ulaghe basiji,Ridam to Eslam

      حذف
    3. ایران به دستور خمینی الاغ به عراق حمله کرد که خمینی عقده ای انتقام بگیره.

      حذف
    4. عزیز دل برادر خمینی مستقیما" به صدام نگفت که به ایران حمله کند اما غیر مستقیم اینکار را کرد چرا که به شرائط جنگی نیاز داشت تا مخالفتها را از بین ببرد و به همین خاطر صدام را تحریک به حمله کرد . این را بنده نمیگویم بلکه اسناد موجود و افراد زنده و معروف و دارای پست و مقام در همین حکومت به این نکته اشاره کرده اند. اگر میخواهی بیشتر در این رابطه بدانی و جاهل باقی نمانی خاطرات حجت الاسلام دعائی سرپرست روزنامه اطلاعات و نماینده رهبر و سفیر جمهوری اسلامی در عراق در سالهای 58 و 59 را بخوان و یا استادی که از مرحوم مهندس بازرگان بجا مانده مطالعه کن تا واقعیات را بهتر بفهمی و بهتر بتوانی اظهار نظر کنی. عزیز دل برادر آری این خمینی بود که جنگ را برای ایران و ایرانیان به ارمغان آورد و جنگ یعنی کشت و کشتار و خونریزی و ویرانی و آوارگی و عقب ماندگی و هزار درد بی درمان دیگر.

      حذف
  2. چرا باید فحش و توهین در ادامه چنین متن پر مایه و صریح بیاید. آینده کشور ما، وجدان تاریخ ما و ذهن نسل فردای ما به این مباحث نیاز داردن. لطفا بگذارید مخالفین هم حرفشان را بزنند و جواب منطقی دریافت کنند، اگر ما امروز اینجا به هم فحش بدهیم فردا هم باید به روی هم اسلحه بکشیم بعد آینده ای بهتر از سوریه و مصر نخواهیم داشت.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ممکن است حق با شما باشد. ولی‌ با بلایی که این رژیم جهنمی بر سر ایران و ایرانی‌ آورده خون هر انسانی‌ به جوش میاد به خصوص وقتی‌ کسی‌ از این رژیم طرفداری هم بکند.

      حذف
  3. بسیجی‌ احمق جیره خور خفه شو. ریخت کثافت شما ها حتی از پشت کامپیوتر هم معلوم است. اگر عقل داشتی می‌رفتی یک سرخ موش برای خودت دست و پا میکردی. وقتی‌ این خامنه‌ای جا کش و دارو دسته ش فرار کردند تو می‌مانی و چند تا احمق مثل تو. خفه شو پدر سگ

    پاسخحذف
  4. گوه سگ تو دهن امت خر مذهب زده عقب مونده ذهنی فلج مغزی مرده شور برده بی سواد گدا گشنه

    پاسخحذف
  5. آقای ناشناس خیلی خوبه که بدانید قبل جنگ عراق وایران سردمداران تازه به قدرت رسیده در ایران بودند که نوای صدور انقلاب به کشور شیعه همسایه یعنی عراق را سر دادند و خیلی آشکار از رخنه در نیروی نظامی عراق صحبت کردند و حتی برای مردم عراق پیام دادند و امثال حکیم در عراق را برای شبیه سازی انقلاب در خاک عراق معرفی کردند. و خیلی خوبتر می شود که بدانید شعار جنگ جنگ تا پیروزی که خوراک روز و شب ما در دهه شصت بود به منظور ادامه دادن جنگ خانمان سوز پس از سال 61 بود و نمی دانم که سنت به اینها می رسد که یادت بیاید هر کسی که از صلح حرف میزد را خفه می کردند که شعارشان این بود که راه قدس از کربلا می گذرد. نا شناس عزیز ما از دهه شصت خیلی چیزها به یاد داریم. از بم و موشکی که بر سر ما می ریخت و از شعار های ادامه جنگ که اگر این جنگ بیست سال هم طول بکشد ما ایستاده ایم. از تخمین های غلط و غیر کارشناسانه بعضی از بزرگان که پس از مشخص شدن پوچی افکارشان و بر ملا شدن افکار غلطشان و کشته شدن هزاران عزیر اصلا به روی مبارک خودشان نیاوردند و به روی مردم خندیدند که کفکیر به ته دیگ خورده. نه ناشناس عزیز تو نمیدانی و یا نمی خواهی بدانی برای ما که در شهر مان روز را با آژیر وضعیت قرمز و پیامد آن صدای بمب شروع می کردیم و با داغ عزیزانمان به شب میرساندیم این سخن ها یعنی چه. نه ناشناس عزیر تو مثل من همبازی کودکیت را زیر بمباران لاشه لاشه ندیده ای که بدانی جنگ چه بود و امیدوارم هیچ وقت نه تو و نه کس دیگری این صحنه ها را درک کند که بداند. در این دنیا که نشد، امیدوارم حداقل آخرتی باشد تا آنانی که باعث این مسایل بودند در مقابل مردم پاسخگو باشند!!!

    پاسخحذف
  6. آره نعیمه خانم... حتی از شروع جنگ هم هیچ شخصی به شوخی های امامتان نمی خندید. یادم می آید همسر زیبای شهیدی از اقوام دوستان را یکی از آخوندهای معروف به شدت خواهانش شده بود و برای بدست آوردنش پسر نوجوان این شهید را که به این امر معترض بود بسیار آزار داد و حتی به زندان انداخت. یکی از رزمندگان اوایل جنگ در جبهه از امام جماعت آنجا نقل کرد که همسر یک شهید را که دچار مشکلات مادی شده بود صیغه کرده و آن زن را که با خجالت و اجبار با او همبستر شده بود و این خجالت را ابراز کرده بود در بین رزمندگانی که آنجا جمع بودند به تمسخر و استهزاء گرفته و از این زن بعنوان "امان از این زنهای حقه باز و کلک" نام برده بود. همان روز ما آرزو کردیم که خداوند از شر این شیاطین ِ دنباله رو امام شما رهایمان سازد. آری نعیمه خانم...

    پاسخحذف
  7. من همان ناشناس اول هستم: (ناشناس۲۶ مهر ۱۳۹۲ ه‍.ش.، ساعت ۱۴:۵۰)
    فقط پاسخ ناشناس۲۷ مهر ۱۳۹۲ ه‍.ش.، ساعت ۴:۳۱ را می دهم که بقیه مثل اینکه فحش بلندند و دیگر هیچ!

    به عرض مبارکت جناب ناشناس جان، من نه از آن عافیت طلب های خارج نشین هستم و نه حتی تهرانی یا اصفهانی
    برادر من اهل ایلام هستم (لابد می دانید کجای نقشه ایران است!!!) تمام نوجوانیم را زیر بمب های خوشه ای از دست دادم. چه هواپیماهای ایران به طرف عراق می رفتند و چه بالعکس ما از وحشت بر خود می لرزیدیم. هنوز هم کابوس های شبانه ام حمله هواپیماهای عراقی است.
    از لحن سخنتان معلوم است خیلی هم از مصائب جنگ ضربه نخورده اید. مطمئن هستم وحشت حاصل از فرو ریختن بمبی که درست بالای سرت رها شود و سپس چند پاره شود و به فواصل چند صد متری اطرافت اصابت کند را تجربه نکرده اید (مخصوصاً آن فحش دهنده های بالا که قطعاً در آن زمان در کانون گرم خانواده در یک جای ایمن روزگار می گذراندند). این را گفتم تا نفرمایید "نه ناشناس عزیز تو نمیدانی و یا نمی خواهی بدانی برای ما که در شهر مان روز را با آژیر وضعیت قرمز و پیامد آن صدای بمب شروع می کردیم و با داغ عزیزانمان به شب میرساندیم". برادر نانشاس، شما فقط اینها را شنیده ای و من با اینها زندگی کرده ام.
    هیچ جای نوشته من دفاع از خمینی نبود که اینگونه برآشفته می شوید. من فقط به چند عکس نابجا اعتراض کردم و بس. واقعیت این است که همان شاه فقید هم دست کمی از خمینی نداشت. کدام آزادی جز آزادی برهنگی در ایران قبل از انقلاب وجود داشت که در ایران خمینی نبود؟ می توانید اسم ببرید؟ مگر همین شاه نبود که توده ای ها را به صلابه می کشید؟ مگر همو نبود که جلوی هرگونه آزادی بیان را گرفته بود؟

    لیست بلند بالایی از کتب بیگانه که اساس و بنیان تفکر خداناباوری در جهان امروز هستند (مثل کتب راسل، پوپر و ...) در زمان شاه اجازه انتشار نداشت و همگی آنها بارها و بارها در ایران بعد از انقلاب تجدید چاپ شده اند و آنها را می توانید همین امروز در خیابان انقلاب تهران خریداری کنید.

    شاه فقط اجازه برداشنن روسری را می داد (همانی که پدرش بزور چادر از سر زنها می کشید) و لاغیر. حزب فقط حزب او بود و حرف فقط حرف او.
    من از خمینی دفاع نکرده و نمی کنم اما نمی توانم در مقابل کسانی که شاه را تطهیر می کنند و آنهمه جنایت بی حد و حصر او را ماست مالی می کنند ساکت بنشینم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. حرف حساب جواب نداره

      حذف
    2. من هم همان ناشناسی هستم که فحش دادم. باز هم فحش می‌دهم. برای اینکه تو دروغ میگویی. تو اهل ایلام نیستی‌. تو یک بسیجی‌ سایبری هستی‌. تو طرفند جدید آخوند ها هستی‌‌ها برای این که به خیال خودشان با مخالفان در اینترنت مبارزه کنند. ولی‌ از آن جایی که از همان روز اول این رژیم کثافت کار را به دست غیر متخصص سپرد این بار هم چند تا بی‌سواد متعصب مثل تو را پشت کامپیوتر نشانده تا تخت و تاز کنند. دروغ از وجب به وجب گوهری که فشاندی می‌ریزد. برو ریشوی کثافت خجالت بکش. خاک بر سرت کنند پدر سگ

      حذف
    3. کسی‌ که حرف بی‌ ربط میزنه نباید توقع بحث و گفتگوی منطقی‌ داشته باشه
      اول میای واقعیّت رو تحریف میکنی‌ و نقش پر رنگ خمینی خون خوار رو در وقوع جنگ ۸ساله که همه میدونن چه خسارت جانی و مالی هنگفت و جبران ناپذیری به ایران تحمیل کرد رو انکار میکنی‌ و مقصر رو به دروغ‌ شاه سابق معرفی‌ میکنی‌ بعد که مورد اعتراض قرار میگیری ننه من غریبم بازی در میاری و میگی‌ منظورم دفاع از خمینی نبود!!!!اگر دروغ‌ گفتن و تحریف واقعیّت و نسبت دادن اشتباهت و خریت خمینی به کس دیگه اسمش دفاع و ماله کشی‌ نیست پس چی‌ هست؟؟؟؟!!!!حالا حمله به پادشاهان پهلوی و نادیده گرفتن خدمات آنها و ناراحتی‌ از نبود حجاب %۱۰۰ای و آزادی پوشش و منتصب کردن اون به فرهنگ برهنگی و دفاع از حزب خیانت کار و کثیف توده به کنار!
      چرا انقدر تناقض در گفته‌های شما هست اخوی؟؟!!نه به اون ناراحتی‌ و انتقاد کردن از کشف حجاب رضا شاه نه به اون استفاده از کلمه فرهنگ برهنگی و حمله به محمد رضا شاه به خاطر احترام به حقوق آزادی پوشش مردم!!!نه به اون ماله کشی‌ جنایت تبرئه خمینی نه به اون دفاع از آزادی بین و دفاع از حق و حقوق خدا ناباوران!!!
      شما‌ها کاری به حق و حقیقت ندارید دنبال روشن شدن واقعیات هم نیستید به قول دوستان هم فکرتون که زیر لینک افاضات فرمودند فقط دنبال فرصتی می‌گردید تا گوز رو به شقایق ربط بدید و بهانه یی‌‌ برای کوبیدن پادشاهان پهلوی فراهم کنید حالا این که خمینی کی‌ بود و جمهوری اسهالی چی‌ هست به شما ربطی‌ نداره!بابا اگر مزدور حکومت نیستید بجای این اراجیف گویی‌ها یه کم مطالعه کنید ضمنا این تریپ‌های حقوق بشری هم به شما نمیاد چون اگر به این چیزها باور داشتید اینقدر سوتی نمیدادید!

      حذف
    4. این قسمت حرفات رو ندیدم این که میگی‌ نمیتونی در مقابل کسانی‌ که شاه رو تطهیر میکنند....

      آخی نازی بابا اون خمینی که تو داری اینجا براش ماله میکشی کاری با ایران کرد که مغول هم نکرد عمو حالا تو اینجا تریپ وطن پرستی و ایران دوستی‌ برداشتی؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!اینقدر که به اسم شاه حساسیت و آلرژی داری ۱درصد به خمینی جنایت کار حساسیت داری؟؟؟!!!!!!!کسی‌ باید بگه من تقادس دیدن تطهیر شاه رو ندارم که خودش ماله کش جنایات آخوند حروم زاده یی‌‌ مثل خمینی نباشه،هر چقدر خمینی ایران دوست بود تو هم هستی‌!!!!ضمنا اگر نادانی و بی‌ اطلاع نیستی‌ پس باید مزدور حکومت باشی‌ خیلی جالبه این تفاله‌های اسلامی هر چیزی برای مردم ایران بد باشه برای خودشون خوب و هر کاری رو که خودشون میکنند و برای بقیه بد میدونند!!!!!!!!مثل همین آخوند پفیوز که جنگ رو برای مردم نعمت میدونست ولی‌ بچه‌های خودش زمان جنگ تو فرنگ بودند یا بقیه آخوندهای جنایت کار که روزگار مردم رو سیاه کردند و صبح تا شب شعار مرگ بر این و اون میدند و برای یه ذره مو و لباس رنگی‌ وسط خیابون آبروی ملت رو میبرند ولی‌ زن و بچه دگوری و کره خر‌هاشون تو فرنگ بی‌ قید و بند و حجاب عشق و حل میکنند!!!

      حذف
    5. دوست عزیز ایلامی
      اگر درست از نقشه سر در بیارم ایلام یک جایی در غرب ایران است. درست همان جایی که درطول 8 سال دفاع مقدس، سپاه پاسداران مجبور بود مردان و زنان کردِ غرب ایران را سلاخی نماید. درحالی که بار اصلی جنگ را ارتش همان شاه فقید بدوش بکشد. هرجا که سپاه پا می گذاشت جز کشته و فلاکت اثری برجای نمی گذاشت. البته اگر شما بیاد ندارید از همشهریان خود بپرسید. هنوز میادین مین سپاه در بسیاری از ارتفاعات منطقه قابل دیدن است و هرازچندگاهی بچه های معصوم منطقه را هدف قرار می دهد. بنابراین شما بسیار خوش شانس بوده اید که از دست سپاه پاسداران و کشتارهای 8 ساله او که صد البته توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی هدایت می شد جان سالم بدر ببرید. حال اینهمه دفاع از خمینی و بستن چشم به روی واقعیات، چه معنا می دهد و شما فکر می کنید تا کی ادامه می تواند بیابد؟ راستی تاریخ جنگ را مطالعه فرموده اید؟ خمینی زمینه چینی و سخنرانی صدور انقلاب به کشورهای عربی را می کرد و از مردم عراق دعوت می کرد به انقلاب دست بزنند و چندین بار سفیر عراق درایران به ایران هشدار داد. تازه گیرم که خمینی بانی جنگ مقدس نبود پس چرا آنرا 8 سال ادامه داد و چرا راه قدس را از کربلا گذرانید؟ مگر عربستان، کویت و امارات حاضر به پرداخت خسارات جنگ به ایران نشده بودن؟ فکر کنم شما بد نیست سری به تاریخ جنگ و نقشه ایران زده تا محل ایلام را دقیقن پیدا کنید!!

      حذف
  8. تنها حسنی که در این قضیه وجود دارد اینست که چهره واقعی این خانواده غیر ایرانی و ضد ایرانی مشخصتر میشود. اینها هندی هم نیستند. تحقیق کنید. خیلی چیزها را نمی توان نوشت.

    پاسخحذف
  9. همیشه نداشتن دانش نسبت به حقوق خود باعث این اتفاقات می شود. مردم می فهمند بدجور باخته اند .متاسفانه ثروت کشور دراختیار فرزندان یک عده قرار گزفته که بروند پاریس ولندن و .. درحالیکه لیاقت حرف اول و آخر را می زند؟؟؟

    پاسخحذف