۱۳۹۲ بهمن ۱۹, شنبه

آقایِ کمال تبریزی، توهین به هم میهنان بختیاری؟......تحریف تاریخ تا به کجا؟



سریال به اصطلاح تاریخی  '' سرزمین کهن''  تلاش دارد یکی‌ از بزرگترین اقوام اصیل ایرانی‌ را خدشه دار نماید,
( طبق روال معمول مملکتمان => کار گماشتگان بدون تسلط و شناخت) 

 سریال تاریخی بدون کوچکترین دانشی  از تاریخ و تاریخِ بختیاری‌ها!!!... 
بختیاری‌هایی‌ که آنچنان در این خاک ریشه دارند و برایش بارها و بارها از جان گذشته اند ..

 ... آقایِ کمال تبریزی، شمائی که کارگردان سریالی تاریخی بودید، خواندن تاریخ پیش کش، حد اقل چند دقیقه‌ای در اینترنت جستجو میکردید تا کمی‌ آشنایی پیداکنید 
 شاید بهتر بود از همان  دیوار سفارت  بالا رفتن سریال میساختید که
 حد اقل حضوری تجربهاش را کسب کرده بودید!






۱۶ نظر:

  1. من 3 قسمت سریال را دیدم و چنین چیزی که شما می گویید در آن ندیدم. آیا به صرف اینکه یکی ار خانواده های داستان فامیلشان بختیاری است یه کارگردانش چنین هتاکی می کنید؟ اتفاقا به نظر من برخلاف سریال "کلاه پهلوی" که از قسمت اول تحریف تاریخ در آن داشت و سفارشی ساز بود، این سریال تا بدینجای کار تحریفی نداشته است. سریال قبلی کارگردان در مورد شهریار هم کمترین تحریف را داشت گرچه در مورد ملک الشعرا بهار حق مطلب را بجا نیاورد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. مرگ بر الله
      مرگ بر محمد
      مرگ بر اسلام
      مرگ بر آخوندها (بلند)

      «یک مسلمان سابق»

      حذف
  2. منظورت رو باید روشن تر بیان می کردی. کجای سریال توهین بوده دقیقا؟

    پاسخحذف
  3. جالبه شماها که ادعا می کنید فیلم رو دیده اید و توهین به بختیاریها رو ندیده اید از کمال تبریزی و سلیمی نمین کیهان نویس هم عجیب تر هستید!!!!!!!!!!!!!!! مگه نشنیدید که گفت بختیاریها کاسه لیس انگلسیها بودند و... شرمم می آد ادامه اش رو بنویسم خودتون سرچ کنید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اولا که نگفت بختیاریها کاسه لیس انگلیسیها بودند و فقط به شخصیت عمه اقدس که شوهرش انگلیسی بود این حرف را زد. ثانیا پسر همین خانم ظاهرا آدم بسیار میهن پرستی بوده که شخصیت "رهی" در واقع پسر او است و در قسمتهای بعدی سریال با آن پسر آشنا می شویم (سریال فلش بک می زند). ثالثا، در قسمت چهارم، مادر ناتنی رهی یک جمله مهم در مورد این خانواده که نام فامیلی شان بختیاری است می گوید: "ای کاش یک جو غیرت قوم بختیاری در این خانواده بود." این یعنی چی؟ یعنی اینکه حساب این خانواده که حالا اسمش بختیاری است از قوم بختیاری کاملا جداست.

      من حالم از ضرغامی و همه شون به هم می خوره ولی با انتقاد سفیهانه هم مخالفم.

      حذف
  4. ها ها حماقت تا کجا من قسمت های مختلف این داستان را دیدم . بختیاری فقط یک فامیل در این سریال هستش !:))) مثل اینکه کسی فامیلش ترکی باشه و تو دیالوگ کسی بگه : " شما ترکی ها همه جیره خوار انگلیسی ها بودین" . اونوقت همه فکر کنن که بی احترامی به ترک ها بوده :)) چقدر شماها کوته فکر هستید :))

    پاسخحذف
  5. آقای محترم . تفکر شما هنوز مانند تفکر 10 20 سال پیشه که تا در تلویزیون و سینما فیلم یا سریالی در مورد شخصیت خاصی و یا شغل خاصی ساخته می شد کل اون قشر یا اون قسمت از جامعه فکر میکردند فیلم علیه اونها ساخته شده. یک مقدار پیشرفته تر فکر کنیدو این سریال در مورد یک خانواده به نام بختیاری هستش که از عوامل سرسپرده انگلیسند و یک خانواده اردکانی که عضو حزب توده اند. حالا خوبه خانواده های اردکانی هم علیه این سریال اعتارض کنند!! در ثاانی ما در هر قوم یا قشری آدم بد و آدم خوب هم داریم. کسی هم آقای تیمور بختیار رو فراموش نکرده. با آن جنایت هاو سر سپردگی هاش به شاه.

    پاسخحذف
  6. باید تحقیق کرد که آیا این اسامی به طور تصادفی انتخاب شده اند و یا هدف دار بوده است. با هم نجنگیم حتی به حرف و نوشتار. ما همه ایرانی هستیم و آبادی و آزادی ایران را می خواهیم و بس. نباید بگذاریم منافقان در بین ما جدایی بیافکنند

    پاسخحذف
  7. اولا سفیه خودتی!!! صفت خودت رو مثل نقل و نبات نثار بقیه نکن. شما انگار کور بودی و عکس سردار اسعد بختیاری رو هم رو دیوار ندیدی!!!!!!!!! البته شاید هم دیدی و نشناختی که مطمئنا همینطوره(معلومه زیاذی اهل مطالعات تاریخی هستی)، احتمالا اسمش رو هم تا به حال نشنیدی

    پاسخحذف
  8. علت اینکه سایر اقوام متوجه توهین به بختیاریها در این فیلم نشدند این است که تصویر علی قلی خان سردار اسعد را تا به حال ندیده اند و متوجه موذیگری کمال تبریزی نشدند.. اگر تبریزی راست می گوید و بختیاری تنها نام فامیل آن خانواده است پس عکس سردار اسعد در خانه آنها چه میکرد!

    پاسخحذف
  9. اینا دایما دنبال توهین به وفاداری بختیاری هستن. علتشم مشخصه خودشون بته ندارن

    پاسخحذف
  10. اردکانی بعنوان معلمی «توده‌ای» در این سریال دارای کاراکتوری مثبت و قهرمان گونه است که خود و خانواده‌اش تحت آزار و اذیت و ستم خانواده‌ای درباری و فاسد قرار می‌گیرند
    کمال تبریزی در سکانسهای مربوط به کلاس تاریخ، سعی در تخریب وجهه معلم تاریخ دارد. معلم تاریخ که نماد ملیت ایرانی است فردی بداخلاق، هتاک، بی منطق و پرخاشگر است و فرد توده ای فردی که حرفش را آرام، شمرده شمرده و منطقی می زند و مظلوم واقع می شود!

    چنانچه به دیالوگهای سریال بیشتر توجه کنیم در می‌یابیم که سناریو دارای جهتی انکار ناپذیر به سمت وجیه المله جلوه دادن معلم توده ای و بدنام کردن معلم تاریخ است! و رفته رفته می‌رود تا در ناخودآگاه بینندگان این باور را تزریق کند که توده‌ای‌ها انسانهای شریف و وطن پرستی بودند تا آنجا که حضانت فرزند یک شهید را نیز درخدمت این القائات به وی می‌دهند!
    دست اندرکاران این سریال اینچنین با شیطنت و کینه ورزی، خیانتهای حزب وابسته توده بر ضد ملت ایران را تطهیر و توجیه کنند و با کدام پشتوانه می‌خواهند یک حزب منفور، مرده و دفن شده در تاریخ ایران را دوباره زنده کنند و اساسا آب به آسیاب چه کسانی می‌ریزند؟
    از طرفی درگیری این عنصر توده‌ای که قهرمان این سناریو قلمداد گردیده با خانواده‌ای درباری بنام «بختیاری» که بنا به نمایش نمادین تصویر علیقلیخان سردار اسعد در خانه ایشان، بطور آگاهانه و عامدانه نماد فرهنگ و هویت و تاریخ یک قوم بزرگ و ریشه دار معرفی می شود تا افتخارات این قوم را که در خوشبینانه‌ترین فرض حدود ۱۰ درصد کل جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، به زیر علامت سوالی بزرگ بکشاند و بر تمامی خدمات و سربلندیهای قهرمانانه‌اش خط بطلان بکشد.


    پاسخحذف
  11. "بختیاری شناسه یک قوم است و وقتی در یک کار فرهنگی و در روایتی از تاریخ، آن را به یک طیف فکری منتسب می کنید، دیگر صحبت از یک خانواده نیست و نمی توان گفت این عنوان محدود به یک فرد یا افراد خاص است."

    پاسخحذف
  12. لرها پاک ترین و سا ده ترین و فداکارترین و نجیب ترین مردم سرزمین ایران هستند, کروبی, کریمخان, سردار اسعد

    پاسخحذف
  13. ضرغامی باید استعفا بدهد
    امروز به بختیاری توهین میکنند فردا به دیگر اقوام .اینها میخواهند با توهین به اقوام ایرانی فرقه گرایی را در این کشور باب کنند کور خوانده اند ملت در برابر این رسانه ضد ملی می ایستد.

    پاسخحذف
  14. یرانی ها محصول مدیریت همه این سال ها شده اند. مدیریت تناقض! پاردوکس رفتاری. همه ما مبتلا به «فساد رفتاری» هستیم. عقده ای شاید. هیچکس حق لذت بردن ندارد. حق ها را با هم آمیخته ایم و به دنبال «منافع شخصی» هستیم. گویی همه چیز به هم ربط دارد! ندارد... برای یک سریال می توان اینگونه رفتار کرد -اعتراضی غیرمدنی- ولی برای بالا رفتن یک ریال، بهم ریختگی اقتصاد، سقوط اخلاق و خیلی چیزهای دیگر، تبدیل به مردمانی خنثی شدیم. از همه جالب تر واکنش «رسانه ملی» است. توقف سریال! به چه دلیل؟! مگر از سد شورای بازبینی رد نمی شود؟ حتما توهینی در سریال نیست. آیا برای سریال «پایتخت» هم این اتفاق نمی توانست بیفتد؟ ما ایرانی ها هنوز مرز «نقد» و «بی احترامی» و «اعتراض» و «اغتشاش» را نمی دانیم. حتی اگر مرزی هم نباشد، به «لمپنیسم پنهان» گرفتار شده ایم. لمپنیسمی که محصول مدیرانمان بوده است. همان ها که روز و شب به شرق و غرب بد وبیراه می گویند ولی تاب نقد کشورشان توسط همان غربی ها و شرقی ها را ندارند. مثل همان هوادارانی که در ورزشگاه وقتی فرصت گل از دست می دهند و فریاد می زنند «واااای»، پاسخ می شوند: «....!!!» ؛ حق لذت بردن نداریم. هیچکداممان...

    پاسخحذف