۱۳۹۱ تیر ۱, پنجشنبه

رضا پهلوی : اوباما از مقابله کردن با ملایان ترسید !

فرزند شاه ایرانی ، شاهزاده رضا پهلوی ، به پست می‌گوید می‌خواهد علی‌ خامنه‌ای را به جرم جنایت علیه بشریت به دادگاه بین‌ المللی لاهه ببرد.


شاهزاده رضا پهلوی, که ژست‌ها و چهره پدرش را به ارث برده است اما در عمل و رفتار شباهتی به پدرش ندارد.تفاوت‌های او با پدرش از همان ابتدای مصاحبه که  هفته پیش  در هلند انجام شد   به خوبی‌ آشکار میشوند .رضا پهلوی به هلند آمد تا قدم دیگری جهت متقاعد کردن دادگاه کیفری لاهه برای انجام پرونده جنایت علی‌ خامنه‌ای بر دارد.


او که از سیاست‌ها و دیپلماسی رئیس جمهور آمریکا ، باراک اوباما ، نا امید شده ، می‌گوید : اوباما از مقابله کردن با ملایان می‌ترسد، او به همچنین اپوزیسیون جدیدی از تبعید تا سرنگونی رژیم ملایان را آغاز کرده است.


پدر رضا پهلوی به عنوان پادشاه ایران تا قبل از ۱۹۷۹  بر ایران سلطنت میکرد. او   به حالتی مغرور و جدی معروف بود  ولی‌ رضا پهلوی بر عکس ,  بسیار خوش مشرب و خونگرم به نظر می‌رسد .


در حالیکه پدر با قدرت مطلقه  حکومت کرده ، پسر حتا، در صورت بازگشت به ایران ،  کوچکترین نقش سیاسی برای خویش در نظر نمی‌گیرد ، او در مورد حکومت پدرش می‌گوید : اشتباهات زیادی صورت گرفته بود.


هنگامی که خانواده پهلوی ایران را ترک کرد او تنها ۱۷ سال داشت.
رضا پهلوی در مورد آخرین سال‌های حکومت پدرش می‌گوید : پلیس مخفی‌ ( ساواک ) بسیار افراطی عمل کرده  و سرکوب زیادی صورت گرفته بود همچنین متأسفانه اعمالی غیر قابل توجیه  و محکوم شده چون شکنجه اتفاق افتاده ، که هرگزنخواهم توانست  چشم به روی آن ببندم .با این حال ،همه موارد را باید با توجه به زمان خودش نگاه کرد ، مسکو فعالانه در تلاش بود تا بتواند قدرت در ایران را به دست بگیرد .هیچ حالتی بی‌ ناقص و کامل نمی‌تواند باشد و در حال حاضر اکثر ایرانیان با توجه به  وضعیت بین‌ المللی ایران در آن زمان قضاوت میکنند که  ما  در حال حرکت به جلو بودیم. 


http://www.jpost.com/LandedPages/PrintArticle.aspx?id=272989

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر