۱۳۹۰ دی ۹, جمعه

رضا پهلوی : مدتهاست منتظر ایجاد شرایطی مناسب برای شکایت نامه بودم .


در دادگاه لاهه،بخش جدیدی به وجود آمده : '' دادگاه بین‌المللی کیفری '' .برای رسیدگی به شکایت و تعقیب شخصیت‌هایی‌ که در نقض فاحش حقوق بشری نقش مستقیم دارند.

امروزه شرایط و رفتار رژیم ایران،ترور‌ها و حمایت‌هایش از تروریست ها،آمارِ بالای اعدام،شکنجه ،.. از همه مهمتر برنامه اتمی‌اش ،  که در دنیا به خوبی‌ منعکس شده  , شرایط را برای چنین شکایتی بسیار مناسب کرده است.

و مهم اینکه , رضا پهلوی جهت  تاثیر گذاری بیشتر,  این شکایت  را به حالت جمعی ‌ تعمیم داده که فقط یک نفر شاکی‌ نباشد. از مدتی‌ قبل , در پی‌ درخواست جهت همراهی هم میهنان ، بیش از سه‌ هزارو پانصد پاسخ دریافت شده ،چندین نفر از فعالان حقوق بشری از جمله آقای مصطفایی نیز داوطلبانه همراه و کمک هستند .


یکی‌ از مهمترین اهداف این شکایت نامه , ضمن محوری بودن معضل حقوق بشر, تشویق دنیا در جهت یافتن و انتخاب کم هزینه‌ترین و مشروع‌ترین راهِ حل در مقابل این نظام است :  حمایت مردمی که خود نا خواسته اسیرند .


باید این راهِ حل را '' درخواستِ حمایت  مسالمت آمیز  بین‌المللی  به مردممان '' , را نشان داد ، طرفداری کرد و خواست .

در چنین حالتی و با تشکیل شورای ملی‌ جهتِ مذاکره ،خطر جنگ بسیار کاهش می‌یابد ..



اهرم‌های اقتصادی،تحریم‌ها ، به تنهایی‌ نمیتوانند کافی‌ باشند همگام با آن ،وجود اهرم‌ها و فشار‌های داخلی‌ است که کار را ممکن میسازد ، نافرمانی مدنی،اعتصابات سراسری  همراه با حمایت بین‌المللی .


این روشی‌ است که تا به حال برایمان امتحان نشده ، دلسرد بودن نسبت به آن کاملا بی‌ مورد است . حمایت دنیا ، بالا رفتن روحیه و تحرک مردم ما از داخل ،تضعیف همه جهته    نظام , میتواند هدف را دست یافتنی سازد .


برگرفته از مصاحبه رضا پهلوی با صبح امروز.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر