۱۳۹۱ بهمن ۹, دوشنبه

شورای ملی‌ : تلاشی جهت گرد آوری پتانسیل بزرگ ایرانیان خارج از کشور




از سال ۵۷ تا کنون میلیون‌ها ایرانی میهن را خواسته و ناخواسته ترک کرده اند.
ایرانیانی که در میان آن‌ها ویژه گی‌‌‌های ممتاز بسیار دیده می شود و نسل دوم آنها نیز از قابلیت های بالایی برخوردارند. در تمام این ۳۴ سال هیچ سازمان و ارگانی‌ نکوشیده است تا از تمام این پتانسیل برای نجات کشور دعوت نماید و از آنان در این سطح گسترده یاری بطلبد.


حرکت همیاری ملی که در ۳ روز اخیر شاهد آن بودیم با استقبال زیادی از سوی هم میهنان خارج از کشور روبرو شد که نتیجه‌ای متحیر کننده و فراتر از کمک‌های مالی‌ را به ارمغان آورد و نشان داد اگر حتا بخشی از این پتانسیل بزرگ برای نجات کشور همسو و همراه شوند( منظور تنها کمک مالی‌ نیست)، دستاورد‌ها چنان انگیزه، امید و تحرکی ایجاد خواهد کرد که گستردگی حرکت بیشتر و بیشتر شده و در نهایت اقتدار و صلابت پوشالین  جمهوری اسلامی بسیار آسان تر از آنچه تصور شود فرو خواهد ریخت.

از آن سو شورایی که در آغاز کار است و بنا شده بر کمک‌های مردمی ، ناگزیر به پاسخ گویی است ، برای بقایش به کمک‌ها و ارایه بیلان و پیشرفت کاری به میهنان نیاز دارد. از همان آغاز پایه گذار سیستمی‌ مسئول که امیدوارانه تا زمان انتخابات واقعی‌ در ایران و پس از آن ادامه خواهد یافت.

می توان امیدوار بود که به تدریج گروهای دیگری نیز دیدشان به شورا تغییر یافته، مشارکت را به نظاره گر بودن ترجیح دهند و همراه با حرکتی‌ شوند که در فردای ایران سهم بیشتری از آن پیروزی داشته باشند.

مسلما با بخشش خطاهای گذشته، تکیه بر مشترکات، همدلی و همبستگی‌ و تصحیح یکدیگرمی‌توان نا ممکن‌ها را ممکن ساخت و التیامی بر زخم های یکدیگر گذاشت.

هیچ نیرویی، هیچ دولتی در برابر ملتی‌ متحد یارای مقاومت ندارد.


پاینده ایران




 

۱۳۹۱ بهمن ۴, چهارشنبه

جناب امیر ارجمند، جنبش سبز تکثر گراست!


امیر ارجمند در پارلمان اروپا در حالیکه صحبت از خواسته و اراده ملت می‌کند همزمان خط قرمز هم می‌کشد


از موسوی و کروبی اعتبار می‌گیرند ولی‌ به صحبت‌های آنان توجهی‌ ندارند ..

ظاهرا یادشان رفته موسوی گفت جنبش سبز  از گوناگونی اندیشه‌ها استقبال می‌کند و این تکثر یک فرصت برای آینده ملت است !

۱۳۹۱ بهمن ۲, دوشنبه

رضا پهلوی:برای فعالیت‌های شورای ملی‌ تنها به کمک هم میهنانمان تکیه داشته و داریم.


                             




رضا پهلوی در مصاحبه اخیر با صدای آمریکا در مورد بودجه و تکیه گاه فعالیت‌های شورای ملی‌ گفت این حرکت  تنها به کمک هم میهنانمان تکیه داشته و خواهد داشت , تحت تاثیر هیچ دولت خارجی‌ نیست و نخواهد بود.




مرجع :
http://ir.voanews.com/media/video/1585714.html

۱۳۹۱ دی ۲۷, چهارشنبه

آیا تمام آن شور و شعف روز‌های نخستین خروج شاه کاملا خود جوش بود؟ دکتر عباس میلانی



دکتر عباس میلانی،تاریخ دان و محقق که خود در شلوغیهای روزهای نخستین شرکت داشته می‌گوید: 
در تظاهرات‌های خود جوش آن روز‌ها در واقع یک تمرکز و رهبریتی
وجود داشت که به طور فعال در تمام محلات شهر کار میکردند. آنها کمک کردند که احساسات مردم بسیار وسیع تر،بلند تر  و با شور بیشتری منعکس  شود.  ایده‌هایی‌ مثل بوق زدن ماشین ها، پخش شیرینی‌، رقص گل میخک روی شیشه پاکن‌ها ،.... تمام اینها موجب شد جو به  صورت یک جشن بزرگ ظاهر شود که   تمام اینها  توسط نیرویی  کنترل میشد نیرویی که در تنظیم و ترتیبش نقش بسیار مهمی‌ داشت.
 

منبع:
 (دقیقه ۷ تا ۱۰)
http://www.youtube.com/watch?v=kuSbKYGfqcU